Jag jobbar på hotell...

Mycket att planera inför kommande dop, men nu har jag äntligen fått iväg inbjudningarna i alla fall.

Är ju alltid en början 🙈

Första gången jag har ett dop på ”egen hand” och visst finns det att göra…

Träff med prästen i slutet av veckan, så då blir jag nog lite klokare på hur vi ska lägga upp det hela 😊 

 

 

 
 
 

Ännu en vecka återstår av sommarlovet, men aktiviteterna har redan dragit igång med full fart.

Stallvändorna avlöser varandra och nästa vecka kliver hockeysonen på is, så nu är det fullt fokus på att få upp flåset för hans del 😅 

Måste erkänna att jag saknat hockeyn, som fick ett abrupt slut redan i mars, i och med Coronan. Så att besöka ishallen igen ska bli skoj, om än lite kallt 😱

 

Kallt är det inte i stallet nuförtiden kan man lugnt säga, men jag och tjejerna kämpar på. Det toppar ju ändå att få vara tillsammans och göra saker ihop, jag och Filippa (och Thelma hänger såklart på) tillsammans med dessa fantastiska djur 💖

 

 

 

 

Thelmas första möte (på nära håll) med bästa Pegasus ❣

 

 
 
 
Ut på tur, aldrig sur 😉
 
 
 
 
 
Thelma och jag redo för ridlektion...
 
 
 
 
 
...när Filippa ska träna upp sig 😍
 
 

De små är hos sin pappa tills på torsdag, men huset är ändå fullt i tonåringar med kompisar/flickvän. Men de ”underhåller” sig lite mer själva än vad de små gör och kräver inte min uppmärksamhet konstant. De drar och badar, fiskar och ja, vad de nu gör…😂

Jag och Thelma får lite mer tid tillsammans, men även jag och Vincent passar på att ta oss för lite saker på ”tu man hand” 😍

 

 

 
 
 
Vi kvällsbadar och sjunger högt till allsång på TV:n 😄
 
 
 
 
 
 
Ett uppfriskande nakendopp efter en svettig stalldag är precis vad mamman behöver 👌
 
 
 
 

 

Äääääääälskar "mitt"  vackra Uggelbo så här års 💕

 

 

Kan dock inte låta bli att önska att maten lagade sig själv, tvättkorgarna tömde sig på egen hand och dammsugaren hittade sin egen väg genom hemmet...

Ibland känns det inte som om jag gör annat än lagar mat, plockar i och ur diskmaskinen, tvättar, hänger och viker tvätt.

Det tar liksom aldrig slut och känslan av att man jobbar på ett hotell infinner sig inte alltför sällan.

Så när sonen slår till och grillar till middag är det magiskt 🙏💝

 

 

 

Grillat, gjort av någon annan än en själv, smakar underbart 💖

 

Har jag tur hinner även jag ut en sväng i solen OM nu Thelma tycker att hon ska sova en stund. Men jag ska inte klaga, hon sover riktigt bra på natten, så givetvis är hon ju mer vaken på dagen då, och hon är en ljuvlig liten tös att hänga med ❣

Fast jag önskar ändå att jag hade aningen mer energi…

 

 

 
 

Mammas famn är bästa stället /// hälsningar Thelma

 

Kram

 

 

 

 

 

 

 

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress