När det händer grejer...
 

 

 

Lika dystert och nattsvart som det ibland kan kännas, lika sprudlande glad och lycklig är känslan över att bevittna att det faktiskt går framåt för min lilla Thelma skrutt.

Det har hänt mycket på kort tid och idag är en sådan där dag som det känns som att jag vill omfamna hela världen, framför allt berätta...😍

 

Thelma håller sitt lilla huvud på ett helt annat sätt än tidigare. Hon kan ligga på mage och orkar hålla huvudet upprätt längre och längre stunder, så pass att hon hinner titta efter mamma och syskon och kika lite på någon sak.

Jag kan ha henne sittandes i knät och hon orkar titta runt utan att huvudet känns ledlöst och utan styrsel. Inte jättelånga stunder, men från inte alls till små korta stunder är ett stort steg.

Men det absolut bästa av allt är att se hur jäkla glad Thelma är. Hon är mycket piggare, mer alert och det är som om en helt ny värld öppnat sig för henne. Hon uppvisar en nyfikenhet och aktivitet helt annan än tidigare.

Benen sprattlar och sprattlar och de små händerna söker efter saker att röra vid och försöka få grepp om.

 

Jag vet, hon är ett halvår gammal och dessa saker är det minsta en sex månaders bebis bör kunna. Men ni som följt Thelmas resa förstår säkerligen vilka framsteg det är för min lilla tös och att det är fantastiskt ❣

 

Har varit lite nere och deppig ett tag, tycker liksom att allt har stått still. Vissa dagar har det verkat som att Thelma typ gett upp, varit smått apatisk och mest velat sova eller sitta tittandes ut i tomma intet. Det får ens tankar att skena och hjärtat att gå i tusen bitar...

Så bara under en veckas tid har det alltså hänt en hel massa som gör att hoppet tänds, lyckan sprider sig i kroppen och ja, man vill omfamna hela världen kort och gott, i alla fall en snabbis 😉😄

 

Idag var sjukgymnast och arbetsterapeut här en sväng och då fick jag bekräftat att det verkligen skett framsteg, och det värmde om möjligt ännu mer. Då var det ju ingen inbillning eller form av önskehallucinationer från min sida 😊

 

Är medveten om att det säkerligen kommer att komma bakslag, tuffare tider, att allt fortfarande är ovisst, osäkert och med tusentals frågetecken.

Men det skiter jag i just nu.

Just nu tänker jag bara glädjas av lyckan i att se min dotters totala entusiasm över att upptäcka världen och känna sig stark och full av energi.

Just nu tänker jag också passa på att njuta, vara lycklig och inte tänka på alla om, utifall och kanske…

 

Passar redan nu på att önska er en trevlig helg, för det ska i alla fall jag ha, tillsammans med mina underbara kids 💖

 

Kram på Er ❣

 

 

 

 

Anonym

Underbart att höra! ❤

Lotta

Så underbart att höra!💕 Hon är ju så himla söt lilla Thelma!❤️ Önskar er fortsatt framgång och lycka! Kram till dig du fantastiska mamma som kämpar så otroligt mycket för alla dina fina barn.❤️❤️❤️

Anonym

Sötnos, vad underbart att höra 💜

Christel

Förstår att du känner lycka ! Det gör jag bara genom att läsa det du skriver .
Kram till hela din fina familj

Elin

Heja Thelma! Så söt hon är.

Lisbeth

LYKKE <3 <3

Lotta

Fantastiskt att höra. Keep up the good work. Det glädjer mig att hon fått hjälp så tidigt under den tid som hjärnan utvecklas som mest. Vilket fint foto på henne. Även om det krövs mycket jobb av dig och henne då ska du se att det nog går bra även för din yngsta.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress