High energy...

Underbart sportlovsväder och vi har varit mycket utomhus.

Har hängt mest med de minsta på dagarna. Tonåringarna har haft egna planer med kompisar.

Skrev i mitt förra inlägg att jag varit trött och energilös. Var lite orolig för hur jag skulle orka med allt på Sportlovet. Lediga barn innebär mycket matlagning, tvätt och städ och framför allt aktiviteter och att "underhålla".

Men det har gått över förväntan, skitbra liksom, jag har haft mer energi än väntat. Visst har det blivit några utbrott på vilda barn som helt plötsligt stängt av allt vad hörsel heter och lyckas göra allt man helst inte ska på en och samma gång. Men någonstans intalar jag mig själv där på kvällskvisten när det dåliga mammasamvetet kommer att sådant liksom hör till. Ja Anna, man måste sätta gränser…

Även om man helst av allt bara skulle vilja flyta runt med sina barn i ett rosa fluff fluff skimmer hela dagarna 😄

 

Många stallvistelser, men i tisdags var det "ledigt" från stallet och jag och de små tog oss ut på en cykel/promenad tur i strålande sol.

Målet var en allmän badplats. Hade sett på Instagram att de gjort ett hål precis vid bryggan så man kunde ta sig ett kallbad. Flödet på Insta har många gånger innehållit kallbadande hurtbullar.

Fick en idé om att jag också skulle testa, även fast jag inte är någon hurtbulle, men var tveksam till att jag skulle våga.

I rask promenad och med solens strålar skinande på en hela vägen, hade man liksom ångan uppe och var skapligt varm i kroppen väl framme vid badet.

 

Fick ju lov att visa barnen att mamma vågade. De visste ju att badkläder och handdukar var medtagna, så det gick inte att banga kände jag.

 

 



Ska inte förneka att det var lite kyligt 😆

Men ändå skönt på något vis, uppfriskande är nog ordet. Solen värmde fantastiskt skönt på bryggan. Satt invirad i bara handduken och njöt en stund. Jag känner livet i mig…som Madicken skulle ha sagt 😊

 




När mamman väl satt ribban så testade även minisarna, så modiga och coola 😍



Älskade små 💕

Minisarna har åkt norröver med sin pappa och kommer åter på söndag.

Jag älskar mina minisar och allt de för med sig, tro inte annat, men på något vis blir det liksom aningen lugnare här hemma.

Det blir inte riktigt samma press på att "leverera" som mamma, om ni förstår…

Tonåringarna har sitt mesta fokus på kompisar och allt däromkring, men idag for vi tillsammans till Västerås för lite ärenden.

Har skrivit tidigare om vårt Wifi som inte fungerat, men nu äääääntligen är allt som det ska. Ett litet besök i Teliabutiken och den snygge expediten fixade till vårt liv igen.

Under helgen hoppas jag på att kunna koppla in skrivaren igen och obegränsat kunna skriva ut de dokument och handlingar som krävs kring min lilla Thelmis. Har fått ovärderlig hjälp kring detta med utskrifter, så allt har rullat på, men vill ju gärna att allt ska fungera på hemmaplan. Det ploppar upp så mycket hit och dit som ska tas tag i 😏

 

Måste bara skriva att jag haft en underbar dag. Egentligen ingenting särskilt som hänt, var ju jag och tonåringarna (och såklart lilla Thelma) som åkte till Västerås tillsammans. En övningskörde, en annan pratade om allt kring trafikreglerna, en tredje satt i godan ro med sin mobil och flikade in lite där det behövdes och en fjärde sov. Mamman satt lite sådär cool med solbrillor på vid sidan om och bara…njöt, mellan andningspauserna när sonen gasade på 😉

Vi fixade våra ärenden. Allt flöt på, inga fadäser vilket i den här familjen är att betrakta som ett smått under.

Vi skojade, retades, skrattade.

Är varm i hjärtat efter en härlig dag med de lite äldre barnen och känner att f-n Anna, du är en rätt bra morsa ändå 💪

 

 


Strosar omkring här hemma i allsköns ro och sonen frågar hur man mår?
Behöver du NÖF mamma? 
Associerar direkt till gris och hinner tänka att han nog ser mig som en sådan, men får snabbt svaret, NÖF = Närhet, Ömhet, Fritid 👍 Ja tack, jag behöver lite NÖF häråt 😄🤪🙏

 

 KRAM 🤗

 

 

 

 

 






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress