Kämpa nu...

Vill börja med att tacka för alla fina ord och kommentarer kring mitt förra inlägg.

Kändes skönt att kunna skriva och förklara läget lite mer, och roligt att så många av er valde att läsa det 🤗 💖

 

Så har "istiden" bitit tag i oss och mycket av den vakna tiden går åt till att elda, elda och åter elda. Nu jäklar är det vinter…

Ingen egen bil att köra med ännu, men har fått låna en bil av mitt ex. Nu valde den dock att inte starta imorse, det var liksom lite väl kallt tyckte den. Men den snälla pappan kom och körde barnen till skolan och nu står bilen och "laddar upp sig" inför eftermiddagen. Vinter och bilar är ingen bra kombination, men man är ju så galet beroende av de i denna värld, tyvärr 😩

 

 
 
Mina två små bebisar (trots att den ena är närmare 10 år nu) måste hållas varma och myser gott i sina filtar 💖 Observera att Thelmisen börjar dra sig upp i sittande läge och håller sig upprätt längre och längre stunder *underbart* 😍

 

Har pratat med Thelmas läkare i veckan och hon tyckte jag skulle försöka hålla Thelma inomhus så mycket det bara går. Hon har blivit lite snuvig och hostig, men ingen feber, utan är skapligt pigg. Får se hur det hela utvecklar sig.

Tur att storebror kan passa Thelmisen när jag ska ut på korta svängar och hämta/lämna barn eller göra en snabb handling.

Hon har sin första bassängträning efter jullovet nu på måndag. En väldigt viktig träning för henne och hjälper henne till framsteg. Men allt hänger på hur status är då och om utetemperaturen stigit något, än så länge håller vi oss i vårt lilla krypin.

Det som är positivt, trots förkylning är att hon visat att hon kan hosta. Nu håller jag tummarna för att det inte blir någon påverkan på andningen och/eller feber, för då lär vi lägga in oss på sjukan, och vem vill det???!!! Är aldrig att föredra en sjukhusvistelse, men just i dessa tider är det ju extra noga att kunna hålla sig hemma om det bara går…

 

Mycket diskussioner kring detta vaccin som nu äntligen finns till hands. Har svårt att förstå hur vissa anser att de inte bör vaccinera sig. Har de ingen insikt alls i hur de kan föra smittan vidare, hur otroligt viktigt det är att skydda de äldre, riskgrupper och alla de i vården som behövs mer än någonsin nu och sliter dag som natt.

Är det verkligen någon som tror på att detta vaccin som skickats ut i hela världen skulle ha så seriösa biverkningar att det talar för att inte ta det???!!!

 

Tog upp detta kring vaccinering med Thelmas läkare. Det finns inga direktiv att vaccinera barn (under 18 år) i nuläget. Men om dessa rekommendationer kommer är Thelma med bland de första på listan att få vaccinet. Men i nuläget vaccineras inte ens onkologbarnen, vilka är riktigt känsliga för smittor, så då avvaktar givetvis vi också. Däremot var det ju smart om jag tog och vaccinerade mig så snart det är möjligt, vilket jag själv också redan planerat. Så fort det blir min tur så kör jag!

 

 

 

Sleeping beauty sussar sött i mammas famn. Kom igen nu och skydda henne och alla andra i riskgrupper!!! Please...🙏

 

 

Åh vad jag önskar att alla vill ta sitt ansvar och vaccinera sig så snart det går. Vi måste få ett slut på denna jäkla smitta nu!

Så här i efterhand, kanske inte så smart att låta "folket ta sitt eget ansvar". Men nu är det som det är och låt oss då tillsammans visa att vi klarar det, att vi är klyftiga nog att tänka till och göra allt man kan för att stoppa detta skitvirus. Alldeles för många har redan fått sätta livet till eller tvingas leva med sviterna av covid, hur lång tid framöver är det ingen som vet.

 

Skärpning nu folket och gör vad ni kan, lite bättre, lite hårdare än någonsin, tack!

 

Stay safe och kämpa ❣

 

 

 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress